Chcete kupovať slovenské výrobky?Podľa potravinárov je ich čoraz menej

27.01.2017 Bratislava

Bratislava 27. januára (TASR) - Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov dosiahol v minulom roku najnižšiu hranicu za posledných päť rokov. Od roku 2011 klesol počet výrobkov so slovenským pôvodom na regáloch predajní o 11 %. Informovala o tom Potravinárska komora Slovenska (PKS).

Najväčšie zastúpenie spomedzi slovenských výrobkov bolo v kategóriách mlieko, vody a minerálky, víno, pivo a liehoviny a destiláty. Naopak, najmenej domácich potravín bolo medzi olejmi, cukrovinkami a konzervovanými produktmi.

"Podiel domácich potravín na pultoch ovplyvňuje aj situáciu so zamestnanosťou v agrosektore. Obchodné reťazce by si mali uvedomiť, že ponúkať slovenské výrobky znamená dávať prácu ľuďom," uviedol prezident Slovenského mliekarenského zväzu (SMZ) Stanislav Voskár.

Najvyšší podiel domácich výrobkov bol vlani v malých predajniach (57 %), ďalej v supermarketoch (48 %), hypermarketoch (38 %) a najnižšie zastúpenie bolo v diskontných predajniach a veľkoskladoch (18 %).

Najvyššia ponuka slovenských výrobkov bola podľa PKS v Nitrianskom (43 %), Košickom (42 %) a Žilinskom (41 %) kraji, najnižšia naopak v Bratislavskom a Prešovskom kraji (35%).
 

Vyberte región