Výstava „Vždy príde večer...a po ňom ráno“ / Vivien Babicová

13.02.2018 Bratislava

Autorská výstava „Vždy príde večer...a po ňom ráno“ Vivien Babicovej je dôkazom toho, že tradície sú nevyčerpateľnou studnicou podnetov pre dnešnú módnu tvorbu. Vivien Babicová upozornila na seba v súťaži Kruhy na vode 2016. Jej aktuálna kolekcia predstavuje cestu v čase - prenos estetiky dobových smútočných krojov do súčasných street stylových tendencií. Výstava nekonvenčných odevných kolekcií bude verejnosti prístupná v Dizajn štúdiu ÚĽUV na Dobrovičovej 13 v Bratislave od 23. 2. 2018 do 1. 6. 2018.

Názov výstavy: „Vždy príde večer...a po ňom ráno“/Vivien Babicová
Miesto konania: Dizajn štúdio ÚĽUV, Dobrovičova 13
Termín trvania: 23.2. 2018 – 1.6.2018
Kurátor výstavy: Hana Dvořáková

Vivien Babicová, študentka Univerzity Tomáša Bati v Zlíne tvorí autorský odev s osobitým posolstvom, ktoré vychádza zo strihovej jednoduchosti tradičného odevu na Slovensku. Poznanie a pokora pri práci so zdrojmi cibrí jej cit pre umeleckú stránku a vyhranenú autorskú polohu.

„Táto mladá autorka nepotrebuje lacné barličky lúčnych kvetov a vencov z klasov, aby predstavila zdroj z ktorého čerpá. Aj bez spomínaných rekvizít jej modely vysielajú jasný odkaz k tradícii slovenskej ľudovej kultúry, " hovorí kurátorka výstavy Hana Dvořáková.
Kolekcia „Až príde večer...“ vznikla zo šera, melanchólie spojeného s obradnými tradíciami a nosením vidieckych smútočných krojov, ktoré v minulosti sprevádzali odchod z tohto sveta. Inšpiráciu našla autorka v štúdiu folklórneho odevu, ktorý sa nosil na prelome 19. a 20. storočia na území Slovenska. Pozorný pohľad pod ornament, záujem o formu, líniu a vrstvy jej prinieslo poznanie o nadčasovosti a rozsiahlosti potenciálu, ktoré kroje ponúkajú. Kolekcia čerpá nápady z odevných súčiastok, ako sú sukne, rukávce či vlniak. Modrotlač a výšivku aplikuje jazykom moderných technológií. Interpretované prvky postupne gradujú od ľudového ornamentu cez strihy a vrstvenie jednotlivých súčiastok až po moderné prejavy súčasnej módy ulice. Napriek progresívnemu dizajnu sú použité bavlnené, vlnené, ľanové a hodvábne textílie ako odkaz na poctivé ľudové remeslo.

Protipólom tmavého konceptu je kolekcia „Pod povrchom“, ktorá má ambíciu hlbšie porozumieť, nájsť cestu od formy k „ideológii tradície“. Biele modely tvrdo posúvajú efektné čierne vrchné diely s jasným odkazom na krojové oplecká a rubáše. Dva základné farebné póly čiernej a bielej prácu neobmedzuje. Paradoxne otvára širší priestor na rozvíjanie konceptu.

Výstava Vivien Babicovej prináša do Bratislavy výrazne osobitný výtvarný názor, ktorý sa oplatí sledovať a zapamätať.
 

Vyberte región