Nepresné údaje, zbytočné komplikácie

08.04.2008 Celý región

Bratislava 8. apríl 2008. Blížiace sa ročné zúčtovanie za rok 2007 môže byť pre poistencov aj platiteľov jednoduchšie a bezproblémovejšie, ak si priebežne plnia zákonné oznamovacie povinnosti.
Nedostatočná komunikácia so zdravotnou poisťovňou spôsobuje nedôsledným klientom komplikácie, aj finančné. Okrem toho im hrozia sankcie od Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. „Z našich skúseností môžeme potvrdiť, že zďaleka nie všetci individuálni či hromadní platitelia poznajú zákon a zmeny údajov nahlasujú riadne a včas. V minulosti sme zaznamenali napríklad veľké množstvo zásielok, ktoré sa vrátili ako nedoručiteľné, “ hovorí manažér odboru príjmov zdravotnej poisťovne DÔVERA Róbert Haršány.

Základné oznamovacie povinnosti hromadných platiteľov
zmena obchodného názvu, sídla spoločnosti, čísla účtu
zmena týkajúca sa evidencie zamestnancov

Základné oznamovacie povinnosti individuálnych platiteľov (poistencov)
zmena mena, obchodnej alebo korešpondenčnej adresy, čísla účtu
zmena kategórie (napr. poistenec štátu, samoplatiteľ, samostatne zárobkovo činná osoba)

Hrozby vyplývajúce z nedodržania zákona v prípade oznamovacích povinností
Zdravotná poisťovňa v dôsledku nesprávnej kategórie nepresne vypočíta výšku poistného. V informačnom systéme potom eviduje pohľadávky, ktoré si môže začať vymáhať. Pri nesprávnej korešpondenčnej adrese zase nemôže doručiť dôležitú zásielku, napríklad rôzne výzvy (v prípade ročného zúčtovania napríklad upozornenie na doplnenie údajov alebo podanie opravného či dodatočného ročného zúčtovania). Ak klient neuvedie v zdravotnej poisťovni správne číslo účtu, nepríde mu včas preplatok.

Spôsoby oznámenia identifikačných údajov a ich zmeny
Zdravotná poisťovňa DÔVERA oznamovaciu povinnosť klientom uľahčuje. Nahlásiť zmenu možno aj pohodlne a rýchlo prostredníctvom elektronickej pobočky. Vďaka e-pobočke je tiež možné zistiť nezrovnalosti v platbách poistného za minulé obdobia. Prístup do nej na www.dovera.sk umožňuje bezplatná GRID karta. V blízkej dobe bude možné elektronicky nahlásiť zmenu platiteľa poistného.
Oznámiť zmeny identifikačných údajov sa dá aj e-mailom na info@dovera.sk, telefonicky na bezplatnej Zákazníckej linke 0800 150 150 (treba následne doručiť potrebný doklad, stačí aj faxom alebo e-mailom), osobne v pobočke alebo poštou.

----------------------

DÔVERA, zdravotná poisťovňa, a. s. je najväčšou súkromnou zdravotnou poisťovňou na Slovensku s takmer 865 000 poistencami a s trhovým podielom 16 percent. Vznikla spojením zdravotných poisťovní SIDERIA a DÔVERA 1. januára 2007. Zdravotná poisťovňa (ZP) DÔVERA má zmluvy s vyše 10,5-tisíc poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. V starostlivosti o zdravie poistencov má 13-ročnú tradíciu. V prvom nezávislom hodnotení inštitútu HPI v roku 2007 získala najvyššie možné ohodnotenie – rating A. V rovnakom roku udelila 61-členná odborná porota súťaže Zlatá minca 2007 ZP DÔVERA druhé miesto v kategórii zdravotné poistenie. Poslaním ZP DÔVERA je zabezpečenie kvalitnej a efektívnej zdravotnej starostlivosti s dôrazom na prevenciu. Preto poistencom sprístupnila preventívne služby Mamografy, Hepatitída a ďalšie. Klientom je k dispozícii prostredníctvom celoslovenskej siete 68 pobočiek, nonstop bezplatnej Zákazníckej linky 0800 150 150 aj v rámci elektronickej pobočky. Ďalšie informácie na www.dovera.sk.
 

Vyberte región

mark