Podľa člena predstavenstva spoločnosti Štefana Hanáka bol minulý rok pre
spoločnosť mimoriadne úspešný, asi najúspešnejší v histórii. Rona
vyrobila ročne viac ako 63 miliónov pohárov.
„Takmer 97 % našej produkcie vyvážame do viac ako 80 krajín celého
sveta. Gro tvorí kališkovina a poháre, tých v automatickej výrobe
vyprodukujem takmer 62 miliónov kusov, ručná výroba tvorí asi 1,5
milióna kusov. Okrem toho sklárske výrobky ešte dekorujeme rôznymi
technikami, ide asi o šesť miliónov kusov ročne,“ priblížil Hanák.
Ako dodal, spoločnosť vyrába aj špeciálne sklo pre gastronómiu. Poháre
majú špecifické ochranné prvky najmä na ústnom okraji pohárov, ktoré sú
najviac namáhané na vyštiepanie. „Okraje chránime kalením a v porovnaní s klasickými pohármi sú tri- až päťkrát odolnejšie,“ doplnil Hanák.
Z kalíškov a pohárov zo sklárni s takmer 130-ročnou tradíciou pijú
pasažieri 32 leteckých spoločností, ale aj návštevníci
sedemhviezdičkového hotela v mrakodrape v Dubaji alebo v Rainbow Room
v Rockefellerovom centre v New Yorku. Sklo z Lednických Rovní používajú
aj v Bielom dome či v Buckinghamskom paláci. Rona vytvorila darčekové
súpravy do fanshopov pre futbalové kluby Manchester United a FC
Barcelona.