Peter Bebjak sa narodil 1. septembra 1970 v Partizánskom. Vyrastal v
Chynoranoch, bol najmladším z piatich súrodencov. Jeho otec pracoval v
obuvníckej fabrike ZDA Partizánske, mama bola v domácnosti, zomrela keď
mal 12 rokov. Už počas štúdií na Strednej priemyselnej škole strojníckej
v Partizánskom hrával v školskom divadelnom krúžku, spieval v
spevokole, neskôr založil s kamarátmi folklórny súbor, v ktorom
tancoval.
Po skončení strednej školy sa hlásil na réžiu na Vysokej škole múzických
umení (VŠMU) v Bratislave. Odbor však neotvorili, tak svoju prihlášku
poslal na herectvo. Neprijali ho, avšak neúspešných uchádzačov o štúdium
herectva na VŠMU pozvali na konkurz do Krajského bábkového divadla v
Banskej Bystrici. Na konkurze uspel, v divadle pôsobil jeden rok. Od
roku 1989 bol študentom bábkoherectva. V druhom ročníku dostal ponuku
prestúpiť na herectvo. Po skončení herectva si dal prihlášku opäť na
réžiu. Prijali ho a v roku 1999 ukončil štúdium VŠMU v odbore filmová a
televízna réžia.
Peter Bebjak vstúpil ako režisér do filmového sveta krátkymi filmami
Expetacio, Miraculus a absolventským filmom Štefan, za ktorý získal Cenu
študentskej poroty, Igric - študentskú prémiu za hraný film a v rámci
festivalu Áčko cenu za najlepší hraný film a najlepšiu kameru. V roku
2007 natočil krátky tanečný film Darkroom, v roku 2010 film s rovnakou
tematikou Voices.
V roku 2001 založil s producentom Rastislavom Šestákom producentskú
spoločnosť DNA Production, v ktorej vznikli všetky jeho celovečerné
filmy a mnohé televízne projekty. Jeho prvou významnou réžiou bol
dokumentárny seriál Najväčšie kriminálne prípady Slovenska (2005-2006).
Medzi úspešné televízne projekty patrili aj seriály Mesto tieňov I., II.
(2007-2008), Odsúdené (2009-2010), Ako som prežil (2009), Nevinní
(2010), Doktor Ludsky (2011-2012), Zlodeji detí (2013), Rex (2017), Za
sklom (2016-2019) či Herec (2020).
Pre českú televíziu režíroval seriál Kriminálka Anděl (2008)
a trojdielnu kriminálnu minisériu Spravedlnost (2017), za ktorú získal
ocenenie Český lev i prémiu Únie slovenských televíznych tvorcov. Práva
na sfilmovanie tejto psychologickej drámy zakúpila americká spoločnosť
Pearl Street Films hollywoodskych hercov a producentov Bena Afflecka a
Matta Damona. Režijne sa podpísal aj pod televízny seriál historických
detektívok nazvaný Četníci z Luhačovic (2017).
Vo filmovej tvorbe Bebjak debutoval snímkou Marhuľový ostrov (2011),
ktorá si odniesla cenu Grand Prix na filmovom festivale vo francúzskom
Rouven. Nasledovali celovečerné filmy Zlo (2012) a Čistič (2015). Ten
mal o rok neskôr premiéru na festivale Panorama Europe v New Yorku.
Ocenili ho tiež na festivale v talianskom Lecce za najlepšiu kameru, za
strih získal strihač Marek Kráľovský filmovú cenu Slnko v sieti.
Peter Bebjak je aj režisérom filmu Čiara (2017), ktorý zaznamenal
v slovenských kinách nevídaný úspech. Snímka si rovnako úspešne počínala
tiež v zahraničí. Na Medzinárodnom filmovom festivale v Karlových
Varoch získala cenu za najlepšiu réžiu, hlavnú cenu si odniesla z
festivalu Arras vo Francúzsku a v roku 2018 nasledovali tri hlavné ceny
na festivale International du Film Policier de Liége v Belgicku.
Režijný rukopis nesú aj Bebjakove filmy Trhlina (2019) a Správa (2020).
Premiéra tohto filmu, ktorý rozpráva príbeh dvoch slovenských
Židov Alfréda Wetzlera a Rudolfa Vrbu, ktorým sa podarilo utiecť
z koncentračného tábora Osvienčim bola plánovaná na tento rok, ale
koronakríza ju odsunula na 21. január 2021.
Peter Bebjak pôsobí popri réžii tiež ako divadelný a filmový herec.
Zahral si napríklad vo filmoch Hana a jej bratia (2002), Quartétto
(2002), Neverné hry (2003) či Učiteľka (2016).