"Ak chceme sektoru pomôcť, potrebujeme nájsť adresné riešenie, aby
sme pomohli práve tým najzraniteľnejším najviac. Preto si myslím, že
znižovanie dane z pridanej hodnoty v tomto sektore nie je najlepšia
pomoc a musíme hľadať iný nástroj," priblížil pre TASR.
V prípade úpravy financovania rekreačných poukazov sa tiež podľa Hegera
ešte nevie, či to je ten správny nástroj. Naznačil však, že sa ukazuje,
že to tiež nebude adresné opatrenie, ktoré by mohlo cestovnému ruchu
pomôcť.
Momentálne teda diskutujú aj o alternatívnych riešeniach. "Neradi by
sme urobili teraz nejaké opatrenie, ktoré bude stáť rádovo desiatky
miliónov a zrazu zistíme po pár mesiacoch, že nefungovalo a budeme
musieť priniesť ďalšie peniaze," upozornil Heger s tým, že intenzívne o tejto téme komunikujú s Ministerstvom dopravy a výstavby (MDV) SR.
Skonštatoval, že chcú priniesť najlepšie riešenie, a preto si ešte
nechali čas pár týždňov na komunikáciu a identifikovanie problému. "Potrebujeme
zistiť, či sú najzasiahnutejšie mestské hotely, či pôjdeme možno do
podpory cestovného ruchu na strane zákazníka a motivovať ho
alebo iniciovať jeho spotrebu práve do cestovného ruchu," dodal
Heger, podľa ktorého už s ministrom dopravy Andrejom Doležalom (nominant
Sme rodina) o tejto téme diskutovali, chýbali však určité čísla na
vyhodnotenie cestovného ruchu.