"Ono sa už dlhodobo v minulosti hovorilo, či by takéto
reprezentatívne testovanie neprinieslo ten istý efekt poznania pre štát
ako celoplošné testovanie, ak teda nebude v budúcnosti slúžiť ako
náhrada prijímacích pohovorov," uviedol Križo. Ako doplnil, otázkou
ostáva, či ministerstvo školstva tak expresne rýchlo pripraví takéto
testovanie, aby splnilo svoj cieľ, ktorý si stanovili. "Ak áno, tak je to na mieste," povedal Križo.
SKU opakovane kritizovala ministerstvo školstva, že oproti iným krajinám
nemá ani po viac ako roku žiadne dáta o stave žiakov počas pandémie. "Tieto
dáta sú, samozrejme, selektívne iba na istej skupine žiakov a veríme,
že ministerstvo dodrží sľub a slovo, že predloží verejnosti aj ďalšie
dáta zo škôl, ktoré údajne zbiera Štátna školská inšpekcia, aby sme
poznali celkový stav škôl po pandémii vo všetkých smeroch," uzavrel Križo.
Od pondelka začína overovanie vedomostí deviatakov základných škôl z
matematiky a vyučovacieho jazyka, známe aj pod starším názvom "monitor",
ktoré nebude celoplošné. Tento rok sa uskutoční na reprezentatívnej
vzorke približne 500 škôl, pričom sa zapojí okolo 13.000 žiakov. Cieľom
testovania je overiť vedomosti žiakov po druhej vlne pandémie. Prieskum
bude realizovaný na reprezentatívnej vzorke žiakov deviateho ročníka
základných škôl a štvrtého ročníka gymnázií s osemročným vzdelávacím
programom. Monitoring sa na vybraných školách uskutoční do 11. júna.