Mimosúdne spotrebiteľské centrá riešia množstvo podnetov

01.08.2010 Poprad

Poprad 1. augusta (TASR) – Profesionálny tím mimosúdneho spotrebiteľského centra Ombudspot rieši denne množstvo spotrebiteľských podnetov na celom Slovensku.
Od reklamácie vŕzgajúcich topánok, cez vyblednuté obleky až po premokavé komínové vložky sa toto centrum venuje širokej palete problémov spotrebiteľov.
S rozvojom trhovej ekonomiky pribudlo na slovenskom trhu množstvo podnikateľov ponúkajúcich najrozmanitejšie tovary a služby. Konkurencia je veľká už aj na trhu v SR a slovo kvalita sa skloňuje čoraz častejšie v rozmanitých reklamách. Silnie však aj spotrebiteľské povedomie obyvateľov, teda rastie aj počet reklamácií. Ide prevažne o spory nevysokej hodnoty, ktoré bezplatne mimosúdne rieši celoslovenská sieť mimosúdnych spotrebiteľských centier Ombudspot. Ide o kontaktné miesto, na ktoré sa spotrebitelia so svojím problémom môžu obrátiť. Takéto centrum sa momentálne nachádza v každom samosprávnom kraji.
„Obracajú sa na nás spotrebitelia z celého Slovenska. My ich podnety vyhodnocujeme a distribuujeme do jednotlivých centier podľa regionálnej príslušnosti, “ priblížila fungovanie centier predsedníčka Združenia na ochranu práv spotrebiteľov v Poprade, ktoré sieť centier Ombudspot zastrešuje, Helena Mezenská. Dodala, že v prípade, ak si s podnetom nevie poradiť prvá kontaktná osoba, vstupuje do sporu mediátor.
„V každom prípade sa snažíme sporiace sa strany doviesť k mimosúdnej dohode, nájsť riešenie akceptovateľné pre obe strany, “ konkretizoval jeden z mediátorov v Prešovskom samosprávnom kraji Michal Fáber. Pri poradenstve sa mediátori opierajú o platnú legislatívu a snažia sa nielen spotrebiteľov, ale aj predajcov v oblasti spotrebiteľského práva vzdelávať. Je to istá prevencia pred vznikom sporov, pri hľadaní kompromisu je dôležité mať na pamäti, že dohoda je o dvoch stranách. „Obom stranám mimosúdne riešenie šetrí, v porovnaní so súdmi, čas a peniaze, “ zdôraznil Fáber.
Ombudspot môže priniesť z naoko banálnych problémov systémové riešenia pre celé mesto. Mezenská ako príklad uviedla prípad, kedy babička pri prevážení mäsa kúpeného v mäsiarstve zistila, že skutočná váha mäsa je o pár gramov menšia, než je uvedené na účte. Došlo jej, že váha v jej obľúbenej predajni nie je za stĺpom, mimo zorného uhla kupujúcich, postavená náhodou. S viac ako deviatimi krížikmi na chrbte ju nik nebral vážne, avšak po intervencii Ombudspotu váhu premiestnili a zákazníci vidia presne, čo a za koľko nakupujú.
 

Vyberte región