Nábrežnú komunikáciu dnes slávnostne uviedli do užívania.

03.06.2011 Prešov

Prešov 3. júna (TASR) - V Prešove dnes slávnostne uviedli do užívania približne 1,3-kilometrový cestný úsek Nábrežnej komunikácie. Investícia do zrealizovaného diela, ktoré výrazne odľahčí dopravu v meste, predstavuje vyše 14 miliónov eur.
Pavel Pavlásek zo Slovenskej správy ciest (SSC) vyčíslil náklady aktuálne dobudovanej časti Nábrežnej komunikácie na 14 miliónov eur, z toho stavebný náklad predstavuje podľa jeho slov približne 12 miliónov eur. Druhá etapa výstavby nového cestného úseku sa podľa slov ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Figeľa dočká čoskoro pokračovania.
"V tomto mesiaci by mala končiť súťaž, a to znamená ďalšia fáza rozhodovania o pokračovaní tejto Nábrežnej komunikácie v tretej najdlhšej a najdrahšej fáze, ktorá v stavebných nákladoch siaha na úroveň 57 miliónov predpokladaných a celkových 77 investičných miliónov eur," povedal dnes v Prešove s tým, že stavebné práce sa začnú pravdepodobne v letných mesiacoch tohto roka. V nasledujúcich rokoch je podľa jeho slov pripravená k realizácii aj výstavba diaľničného obchvatu mesta vo forme rýchlostnej komunikácie R4.
Budovanie Nábrežnej komunikácie sa podľa Figeľa oproti pôvodným plánom časovo natiahlo. "Táto stavba trvala takmer 12 rokov, stála o to viac, o čo dlhšie bola budovaná. Nedostatky a zložitosti pri príprave samotnej stavby, majetkoprávneho vysporiadania komplikujú priebeh aj finalizáciu každého diela. Je to lekcia, ale som rád, že je to za nami a dielo slúži," poznamenal.
Budovanie Nábrežnej komunikácie sa začalo v roku 1999. Prvý približne 600-metrový úsek bol stavebne zrealizovaný a uvedený do užívania v roku 2006. S výstavbou ďalšieho v dĺžke takmer 400 metrov sa začalo v roku 2008.
Spustenie prác na strednom úseku bolo podmienené uvoľnením domu rodiny Drutarovských, ktorá nesúhlasila s náhradou a odmietla sa vysťahovať. Nakoniec sa majiteľ dohodol so SSC i mestom Prešov na finančnej sume a z domu sa v októbri 2009 vysťahovali, čo umožnilo dokončiť stredný úsek komunikácie.
Rozdelenie stavby na tri samostatné úseky vyvolalo podľa vedúcej organizačného odboru SSC Ivety Fedorovej množstvo technických a technologických komplikácií, ktoré bolo potrebné riešiť počas realizácie stavby. Išlo nielen o preložky vyvolaných investícií, ale aj realizáciu hlavných stavebných objektov.
 

Vyberte región