Bratislava
13. decembra (TASR) - Až 20.000 eur poskytne Tatra banka mestu Prešov
na pomoc tragédiou zasiahnutým ľuďom na Mukačevskej 7.
S klientmi zo zasiahnutého bytového domu banka individuálne rieši ich
neľahkú situáciu. Tým z nich, ktorí v tejto banke majú hypotéku na
zasiahnuté byty, preplatí najbližších 12 splátok. Klientom s bežným
účtom poskytne 100 % zľavu z poplatku na 3 roky.
Všetkým obyvateľom s trvalým pobytom na Mukačevskej 7 poskytne banka
možnosť načerpať bezúčelový spotrebný úver s úrokom 0 % bez poplatku a
otvoriť si bežný účet bez poplatku na najbližšie 3 roky.
Zamestnancom Tatra banky, ktorých sa udalosť dotkla, či už osobne alebo
prostredníctvom ich blízkych, banka ponúkla možnosť náhradného
ubytovania. Zároveň prostredníctvom zamestnaneckého grantového programu
Nadácie Tatra banky je pripravená poskytnúť finančnú pomoc svojim
kolegom.
Podľa informácií jednotlivých poisťovní sa už začalo s odškodňovaním
prvých klientov, ktorí utrpeli pri udalosti škodu. Napríklad UNIQA už
poslala prvé poistené plnenia na účty klientov, ktorým výbuch plynu
v Prešove na Mukačevskej ulici poškodil byty. Klienti poisťovne
nahlásili doteraz 17 udalostí, 4 poistené byty sa nachádzajú priamo
v bytovke, kde k výbuchu došlo, zvyšné škody sú hlásené z okolitých
bytových domov. Ostatných klientov, ktorí zatiaľ škody nenahlásili,
aktívne kontaktuje call centrum poisťovne a následne škody zaregistruje.
Menšie škody, ako sú napríklad opravy presklenia okien, likviduje
poisťovňa bez obhliadky a týkajú sa bytov v domoch, ktoré susedia
s bytovkou, kde došlo k výbuchu.
"Ide najmä o rozbité okná a poškodené okenné rámy, balkónové dvere
a časti zariadenia bytu. Škody sú hradené z poistenia nehnuteľnosti
a domácnosti majiteľov bytov," uviedla riaditeľka oddelenia likvidácie UNIQA Dagmar Lukovičová.
V prípade, ak má klient v poistnej zmluve dojednané aj krytie náhradného
ubytovania, poisťovňa preplatí takéto ubytovanie do limitu plnenia.
Krytie je na dobu maximálne 6 mesiacov. Výška limitov závisí od toho,
kedy bola poistná zmluva dojednaná a pohybuje sa na úrovni od 1600 do
2100 eur.
Poisťovňa Generali už poskytla klientom zasiahnutým tragédiou v Prešove
prvé poistné plnenia, keďže ako informovali TASR, pristupuje
k nahláseným poistným udalostiam v súvislosti s prešovskou tragédiou
s najvyššou prioritou tak, aby poškodení klienti mali čím skôr
k dispozícii financie plynúce z ich poistiek.
Klienti poisťovne doteraz nahlásili v súvislosti s výbuchom 18 poistných
udalostí v celkovej odhadovanej výške viac ako 250.000 eur. Ide najmä
o škody z poistenia majetku, konkrétne poškodené byty v zasiahnutom
prešovskom paneláku, ako aj okolitých bytových domoch, kde tlaková vlna
rozbila okná, balkónové výplne, alebo poškodila dvere.
Ak to situácia dovoľuje, poistnú udalosť, poisťovňa odporúča
zdokumentovať nafotením škôd napr. pomocou smartfónu. Následne je
potrebné zaslať tieto fotky do poisťovne. Ak je to možné cez web stránku
poisťovne Generali počas hlásenia prostredníctvom online formulára,
alebo ak je už škoda nahlásená, cez záložku sledovanie poistnej udalosti
a doloženie dokladov. Fotky je možné taktiež zaslať e-mailom na
adresu likvidacia.sk@generali.com, alebo doručiť osobne na pobočku