Podľa Matečnej by tisícky kamiónov ohrozili životy ľudí v Tatrách,
spôsobili by vážne poškodenie cestných komunikácií, ohrozili by
najstarší národný park a priamo v sezóne plnej turistov úplne
zablokovali cesty v Tatrách. „A čo v prípade nehody kamióna? Ako sa
budú presúvať záchranné zložky? Technický stav Cesty slobody nie je
konštruovaný na také zaťaženie, ani riziká,“ povedala s tým, že spolu s ministrom obrany Petrom Gajdošom (SNS) pracujú na riešení tejto situácie.
„V Kežmarku mohli nájsť aj iné riešenia, napríklad postaviť dočasný
most, prípadne zvoliť inú obchádzkovú trasu. Súčasné presmerovanie
kategoricky odmietame. Rozhodli o nás a bez nás. Toto riešenie vážne
ohrozuje ľudí vo Vysokých Tatrách,“ povedal Mokoš.
Riešenie prejazdu cez cesty Vojenského obvodu Javorina po konzultáciách
vidia ako priechodné aj minister Gajdoš i generálny riaditeľ štátneho
podniku Vojenské lesy a majetky Ján Jurica.
Obchádzkové trasy pre nákladnú dopravu v súvislosti s havarijným stavom
mosta na ceste I/66 v Kežmarku začnú platiť od pondelka 20. januára od
10.00 h. Cez Vysoké Tatry tak budú môcť prechádzať len vozidlá dopravnej
obsluhy. Nákladná a tranzitná doprava nad 18 ton zo smeru od Starej
Ľubovne a okolia bude odklonená v smere na Prešov cez Sabinov.
Obchádzková trasa pre smer od Popradu a z Kežmarku a okolia bude vedená
po cestách prvej a druhej triedy, a to na trase Kežmarok - Spišská Belá –
Tatranská Kotlina - Tatranská Lomnica – Starý Smokovec – Poprad.
Dopravné obmedzenie bude platné do postavenia provizórneho premostenia
cez rieku Poprad v Kežmarku. Rekonštrukciu problémového mosta začnú
cestári najskôr v druhej polovici roka. Prešovský samosprávny kraj (PSK)
akceptoval pondelkové (13. 1.) rozhodnutie krízového štábu. Voči nemu
sa okrem samosprávy vo Vysokých Tatrách ohradili aj ochranári.