Mesto, ktorému most patrí, vyhlásilo mimoriadnu situáciu a zabezpečilo
dopravné značenie a presmerovanie chodcov. Situáciu podľa primátora už
riešil krízový štáb, avizoval oslovenie statikov a revíziu ďalších
mostov. Priblížil, že posledná údržba mosta sa realizovala približne
pred štyrmi rokmi. Predpokladá, že dôvodom pádu mohla byť skrytá chyba.
„Požiadali sme o spracovanie statického posudku príčin havárie a
technologického postupu s cieľom získať návrh na odstránenie spadnutého
mosta. Až po spracovaní tejto expertízy sa budeme môcť vyjadriť k
príčine vzniku havárie. Na základe výsledku posudku pristúpime k
identifikácii technických stavov ostatných mostov,“ doplnil Bečarik.Polícia začala v tejto súvislosti trestné stíhanie pre trestný čin
všeobecného ohrozenia. Po vypracovaní znaleckého posudku sa určí, aký
bude ďalší postup vyšetrovania. Riaditeľ okresného riaditeľstva
Policajného zboru v Spišskej Novej Vsi Jaroslav Dulík zároveň
informoval, že v rámci dopravných obmedzení budú chodci odkláňaní na
lavičku pre chodcov alebo na priechod pre chodcov, ktorý je v blízkosti
nákupného centra. Zároveň sa urobí dopravný projekt, podľa ktorého
obmedzia jeden jazdný pruh, ktorý sa vyčlení pre chodcov.
Primátor ozrejmil, že všetky mosty cez rieku Hornád majú približne 50 až
60 rokov vrátane spadnutého. Po spoločenských zmenách v roku 1990 mesto
prevzalo od štátu – Okresnej správy ciest všetky mosty a lávky na
svojom území bez akejkoľvek príslušnej technickej dokumentácie. Postupne
zabezpečilo vo vlastnej réžii spracovanie technickej dokumentácie,
takzvaných mostných listov a diagnostiky ich stavu, ako aj postupné
odstraňovanie porúch na mostných telesách. Na spadnutom moste bola
približne pred štyrmi rokmi zabezpečená výmena pochôdznej časti mosta a
izolácia, keď neboli viditeľné poruchy. „Predpokladám, že to musela byť nejaká skrytá porucha, kde došlo k utrhnutiu kotiev predpätého lana,“ dodal Bečarik.