Krakov 19. februára (TASR) - Poľská sieť Biedronka otvorí svoje obchody
na Slovensku 5. marca. Varšavského spravodajcu TASR o tom informoval v
stredu Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko,
na tlačovej konferencii v Krakove.
Predajne plánuje mať vo veľkých a malých mestách a aj na dedinách v
troch formátoch. Prvou novopostavenou predajňou bude obchod v
Miloslavove, ktorú postavila slovenská stavebná spoločnosť. "Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok," informoval Lukowski.
Biedronka ponúkne 3400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich
plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov, pričom dlhodobým
cieľom je mať na pultoch celkovo 40 % slovenských produktov.
Spolupracovať budú napríklad s firmami Rajo či Agro Tami. Bude ich
predávať aj pod vlastnou značkou "Z našej zeme," ktorú rozvíja slovenský tím.
Reťazec plánuje rozvíjať sieť v regióne okolo svojho distribučného
centra vo Voderadoch pred tým, než bude expandovať do ďalších regiónov
Slovenska. "Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov, rozhodnú slovenskí zákazníci,"
povedal Lukowski s tým, že zatiaľ budú testovať všetky modely svojich
obchodov. Biedronka spočiatku nebude mať vernostnú aplikáciu, ale
plánuje ju vypustiť do dvoch rokov.
Lukowski sa vyjadril aj k otázke, či môžu slovenskí zákazníci očakávať
poľské ceny. Podľa neho je slovenský trh a podnikateľské podmienky veľmi
odlišný od poľského, a preto sa na to nedá jednoznačne odpovedať. "Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní (na potraviny - pozn. TASR)," dodal Lukowski, no zdôraznil, že sa chcú od konkurencie odlíšiť cenami a dobrými zľavami.
Sieť Biedronka je vlastnená portugalskou skupinou Jeronimo Martins a s
tržbami vo výške 23,57 miliardy eur mala v roku 2024 na poľskom trhu vo
svojom sektore podiel 30 %. S viac ako 81.000 zamestnancami je najväčším
zamestnávateľom v Poľsku.