V prešovskej MHD sa v roku 2024 podľa jeho slov prepravilo takmer 38
miliónov cestujúcich. Z pohľadu uplynulých piatich rokov ide o rastúci
trend záujmu o cestovanie verejnou dopravou. DPMP však chce toto číslo
ešte zvýšiť, a preto sa rozhodol osloviť aj ďalších ľudí, ktorí MHD
doteraz využívali len minimálne, prípadne vôbec.
„Zvolili sme modernú a odľahčenú formu kampane, ktorá zanechá v
ľuďoch pozitívne emócie a zároveň nikoho neurazí. Postupne predstavíme
verejnosti všetky výhody cestovania v MHD prostredníctvom krátkych
videí, ktoré budú pribúdať na našich sociálnych sieťach. Všetko
podstatné sa cestujúci dozvedia aj priamo na LED obrazovkách v
autobusoch a trolejbusoch,“ uviedol výkonný riaditeľ DPMP Karel Hirman.
Kampaň bude prebiehať na sociálnych sieťach. Hlavnou úlohou influencerov
a hercov bude pútavou formou motivovať ľudí, aby začali využívať MHD,
keď idú do práce, na nákupy, k lekárovi alebo na výlety. V rámci
komunikačnej kampane budú odprezentované hlavné výhody MHD oproti
cestovaniu autom.
Kampaň poukáže na to, že jazda MHD je lacnejšia než jazda autom, ako aj
na to, že verejná doprava produkuje výrazne menej emisií CO2 v prepočte
na jedného cestujúceho. Jedným z argumentov je i pohodlnosť cestovania v
MHD, úspora času a tiež, že v dopravnej špičke môže byť MHD rýchla.